Wisdom's Daughter

Friday, August 16, 2013

Una de mis sagas favorita es Percy Jackson y, siendo una apasionada por la ropa, no pude evitar decidir imitar uno de los looks del libro.
El día de ayer estrenó, en mi país, Percy Jackson: Sea of Monster y opté por ir vestida como Annabeth Chase. Annabeth es hija de la diosa de la sabiduría Atenea y su look, según el libro, es bastante simple. Una camisa anaranjada, del campamento mestizo, unos pantalones y una gorra de los Yankees. Con esta descripción me las ingenié con lo que tenía en mi armario.
No teniendo disponible una camisa del campamento mestiza, aunque estoy tentada a conseguir una, utilicé una cualquiera. Decidí que unos shorts serían la opción perfecta para dar un look de campamento, y unas converse no desentonarían. Para la gorra no me quede de otra que usar una negra puesto que no encontré la gorra de los Yankees de mi padre. Al final quedé encantada con el look.
Creo que la idea fue una excelente manera de expresar mi amor por la saga. Aunque quien no hubiera leído el libro, no habría podido captar la referencia.

One of my favorite sagas is Percy Jackson and, having a passion for clothes, I couldn't help decide imitate one of the outfits of the book.
Yesterday it was the opening night, in my country, of Percy Jackson: Sea of Monster and opted to go dressed as Annabeth Chase. Annabeth is the daughter of the goddess of wisdom Athena and her look, according to the book, is quite simple. An orange shirt, of Camp Half-Blood, pants and a Yankees cap. With this description I managed with what I had in my closet.
Not having available a shirt of Camp Half-Blood, I'm tempted to get one, I used one that I found. I decided that a pair of short would be the perfect choice to give a look of camp, and decide to go with my converse. For the cap I wore a black one since I couldn’t find my father’s Yankees cap. At the end I was pleased with the look.
I think the idea was a great way to express my love for the series. Although who had not read the book, couldn’t  grasp the reference. 




2 comments:

Santa Template by María Martínez © 2014